1. Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.
2. Leveranstid
Leveranstiden är normalt några dagar från det att din beställning görs. Skulle någon vara tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du meddelande om detta.
3. Frakt
Hos diamantduk.se har du alltid fri frakt
4. Betalningssätt
Vi använder oss av betalningsalternativet DIBS Easy Checkout. Observera att vi som leverantör är ägare tills full likvid erlagts.
5. Sen betalning
Vid eventuell fakturering är betalningstiden 10-30 dagar. Vid sen betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag. Rätten att mottaga betalning kan ske utan ditt medgivande.
6. Ångerrätt
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak “Ångerrätt”. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.
7. Reklamationer och transportskador
OBS. Kontrollera paketet direkt när du mottagit det. I fall som försändelsen är skadad och det uppstått tex ett läckage eller annan skada så är det viktigt att du reklamerar direkt på utlämningsstället eller transportören som kom med din försändelse. Ifall din försändelse är skadad vid leveransen ska reklamationen riktas mot transportören direkt vid mottagandet. Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.
8. Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.
9. Verifierad 100% Nöjd-kund-garanti
Bilvårdsexperten Sverige AB är anslutna till www.nojd-kund-garanti.se och har aktivt valt att arbeta med ett fokus på att göra sitt yttersta för att kunden skall bli nöjd. Nöjd-kund-garantin innebär att om du som kund inte får det resultat du önskar trots att du utnyttjat vår support och tillgodogjort dig vår önskan om att lösa eventuellt problem därefter kan begära ett återköp. I de flesta fall som kunden inte blir nöjd så handlar det om ett handhavandefel och därför är det viktigt att du tar möjligheten till vår kunniga support som vet hur du ska få det resultat du önskar genom vårt gedigna branschkunnande. Om du returnerar en vara som är skadad eller som har använts på ett sätt som gör att dess värde minskat avsevärt förbehåller vi oss rätten att minska återbetalningsbeloppet. Vid retur så är det viktigt att du skickar en spårbar försändelse så du kan styrka att du returnerat varan för reklamation.
Sigillet nedan borgar för en verifierad Nöjd-kund-garanti för att du som kund ska veta att anslutna företag anstränger sig mer än andra företag. Läs mer om verifierad 100% Nöjd-kund-garanti genom att klicka på sigillet här nedan.